توسط سرپرست بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه تشریح شد

آخرین اقدامات در محرومیت زدائی از تنها بیمارستان ابرکوه


5 پزشک متخصص در بیمارستان ابرکوه


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:دکتر سید محمود واعظ پور در گفتگو با خبرنگار یزد فردا از حضور تعدادی از پزشکان متخصص در این شهرستان خبر داد.

به گفته سرپرست بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، با اعزام این پزشکان بخش عمده ای از نیازهای این بیمارستان در کمبود پزشک مرتفع گردیده است.

به گفته وی، از آبان ماه سالجاری، 5 پزشک متخصص، شامل بیماری های داخلی، قلب و عروق، اعصاب و روان، جراح عمومی و پاتولوژی از طریق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، به این شهرستان اعزام گردیده اند .

دکتر واعظ پور همچنین از پی گیری های نماینده مردم در مجلس ، مسئولین شهرستان و حمایت های ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان این دانشگاه در توجه به این موضوع، تقدیر و تشکر نمود و لزوم توجه بیشتر به تنها بیمارستان شهرستان محروم ابرکوه را یادآور شد.

وی همچنین از رضایت مردم از حضور این متخصصین و بویژه متخصص قلب و عروق و ایجاد بخش CCU در بیمارستان خاتم الانبیاء نیز خبر داد.

سرپرست بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه افزود:اقدامات فوق، بسیاری از مشکلات از جمله طی مسافت طولانی تا شهرستان یزد، برای بستری در بخش قلب را مرتفع نموده است.

واعظ پور افزود: بسیاری از بیماران مراجعه کننده به کلینیک تخصصی قلب، واقعاً دچار مشکلات قلبی بوده و بعضاً بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص، کمتر به سلامت خود اهمیت داده اند.

وی اذعان داشت: بعد از اعزام متخصص قلب به شهرستان، تقریباً همه روزه تخت های این بخش، بیمار داشته و حتی گاهاً نیاز به اضافه نمودن تخت های بستری CCU نیز مشاهده شده است.

به گفته واعظ پور ،بخش جدید دیالیز بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه نیز، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست بیمارستان خاتم الانبیاء با اعلام این خبر افزود: این بخش دارای

6 تخت بستری برای بیماران دیالیز و تجهیزات کامل خواهد بود.

وی اعتبار ساخت این بخش را، بالغ بر هفتصد میلیون ریال ذکر کرد که تامین اعتبار آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است .

واعظ پور خاطر نشان ساخت : بخش قدیم که در حال حاضرمورداستفاده قرار می گیرد دارای مشکلاتی بوده که با اقدام اخیر ،ارائه خدمات به بیماران دیالیزی شهرستان، با کیفیت و کمیت بهتری انجام خواهد شد.

واعظ پور افزود: با توجه به اینکه دیابت و فشار خون از عوامل ایجاد و تسریع کننده نارسایی های کلیه می باشد و شیوع نسبتاً بالایی نیز دارد، پیشگیری و درمان بیماری نارسایی کلیه از اولویت های منطقه ای می باشد .

دکتر واعظ پور همچنین از خیرینی نیز که در تهیه دستگاه های دیالیز،مساعدت نموده اند، تقدیر نمود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا